Log på
Eller opret konto

Ofte stillede spørgsmål

Billetter

Betaling

Refundering

Kørestolsplads

Handicapledsager

Billet til dig med særlige behov

Særligt for kurser

Samarbejdspartnere

Andre spørgsmål

Hvad er en Kategori A billet?

Hvis du bestiller en billet til kategori A, så er du sikret pladser i den forreste del af salen, med det bedste udsyn til scenen. 

Tikko er arrangør men har ikke billetsalget - hvad gør jeg?

Vi har enkelte arrangementer, hvor billetterne ikke sælges via Tikkos billetportal. Ved disse arrangementer, hvor vi ikke selv har billetsalget, vil man automatisk blive ledt ind på afholdelsesstedets hjemmeside/billetportal, når man klikker på "Bestil billet" inde på det pågældende arrangement, og herfra kan de ønskede billetter købes. I tilfælde af udfordringer ved bestilling eller andet, henvises der til at man kontakter det pågældende afholdelsessted. Er man det mindste smule i tvivl omkring, hvem man skal kontakte, er man naturligvis altid velkommen til at kontakte os på mailen kontakt@tikkko.dk, således vi kan guide videre. 

Vi gør opmærksom på, at tilgodebeviser, rabatkoder og gavekort udstedt af Tikko IKKE kan anvendes på de arrangementer, hvor billetterne ikke sælges via Tikkos billetportal. 

Har Tikko nogle særlige samarbejdspartnere?

Ja, udover vores generelle fine samarbejde med alle de arrangører, der sælger billetter via vores portal samt de mange venues og afholdelsessteder vi kommer hos med vores arrangementer, så har vi et særligt tæt samarbejde med en række dygtige og professionelle aktører i branchen. Det handler om:
LearnX, en ny og ambitiøs kursusudbyder med fagligt højt niveau.
Athenas og Forfatterfordrag - to topprofesionelle foredragsbureauer, som rådgiver og formidler mange af vores aftaler med spændende foredragsholdere.
Dagens Bog - Du kan fysisk møde Dagens Bog ude til rigtig mange af vores arrangementer rundt i landet, hvor de tilbyder attraktive tilbud på bøger i relation til arrangementet.
Desuden tæt samarbejde med professionelle venues såsom Bremen Teater i København, Hermans (Tivoli Friheden) i Aarhus, Herning Kongrescenter MCH, Comwell Hotels, Roskilde Kongrescenter samt Alsion i Sønderborg.

Hvornår modtager jeg mine billetter?

Du modtager dine billetter kort tid efter din ordre er gennemført, ca. 5-10 minutter efter. Skulle det ske, at du ikke har modtaget dine billetter indenfor dette tidsrum, vil vi først bede dig tjekke dit spamfilter. Kan du heller ikke finde en mail fra os der, bedes du henvende dig til os på kontakt@tikko.dk.

Hvordan henter jeg mine billetter?

Efter dit billetkøb vil du modtage en automatisk bekræftelse på e-mail, hvori du finder et link, som vil give adgang til dine billetter. Skulle du miste eller komme til at slette denne mail, kan vi altid gensende linket til dine billetter. Du skal blot kontakte os på mailen kontakt@tikko.dk.

Jeg har ikke modtaget mine billetter - hvad gør jeg?

Hvis du ikke har modtaget dine billetter indenfor 5-10 minutter, vil vi først bede dig tjekke dit spamfilter. Finder du heller ikke en mail fra os deri, bedes du tage kontakt på kontakt@tikko.dk, så vil vi sørge for at sende dine billetter hurtigst muligt. Tit og ofte skyldes det en tastefejl i den oplyste e-mailadresse, ellers der kan være tale om en systemfejl.

Jeg har mistet min billet - hvad gør jeg?

Kan du ikke længere finde mailen med din billet, bedes du kontakte os på kontakt@tikko.dk. Send samtidig gerne de oplysninger, der er blevet brugt i forbindelse med bestillingen, såsom navn og mailadresse. På den måde finder vi dig hurtigere i systemet og gensender din billet.

Jeg har købt en forkert billet - hvad gør jeg?

Det er ikke muligt at ombytte billetter. Ved køb af billetter til et arrangement med anden arrangør end Tikko, er du velkommen til at kontakte os på kontakt@tikko.dk, og vi vil undersøge, hvorvidt arrangøren er villig til at acceptere din forespørgsel om et muligt bytte.

Skal jeg have en fysisk billet?

Billetten kan scannes direkte på din telefon, og det er derfor ikke et krav, at du udskriver billetten. Skærmen på din telefon skal dog være intakt.

Jeg har brugt en forkert e-mailadresse ved købet - hvad gør jeg?

Hvis du tror, at du har opgivet en fejlbehæftet e-mailadresse bedes du venligst kontakte os på kontakt@tikko.dk, så løser vi problemet og gensender dine billetter.

Hvordan vælger jeg en nummereret pladsbillet på Tikko?

På udvalgte foredrag vil du bive tildelt en nummereret plads. Dette sker automatisk, og du kan ikke selv vælge pladser i salen. Vores system tildeler de sammenhængende ledigepladser, der er nærmest scenen, i den sektion/kategori du køber billet i. Både række- og pladsnummer vil fremgå på din billet under QR-koden. 

Har du et særligt behov som kræver en særlig plads, kan du kontakte os på kontakt@tikko.dk, så finder vi en løsning for dig.

Jeg har købt en billet til en ven, familiemedlem eller lign., men mit navn står på den - hvad gør vi?

Hver billet har tilknyttet et unikt ordre-ID og QR-kode, og det spiller derfor ingen rolle, hvis navn der står angivet på billetten.

Kan jeg købe et gavekort hos jer?

Ja, du kan købe gavekort her: https://www.tikko.dk/gavekort/

Jeg kan ikke købe billetter - hvad gør jeg?

At din bestilling ikke vil gå igennem, kan skyldes flere ting. Undersøg derfor gerne dine oplysninger for mulige tastefejl og om du benytter et gyldigt betalingskort. Vil din bestilling fortsat ikke gå igennem, kan du kontakte os på kontakt@tikko.dk

Kan jeg få tilsendt en faktura eller betale med EAN?

Det er muligt at få tilsendt en faktura eller betale med EAN. Alt du skal gøre er blot at vælge fanen "Faktura til cvr-nr.", når du kommer til trin 2 i din bestilling. Efter du har indtastet alle relevante oplysninger som er stjernemarkeret på siden samt valgt den ønskede betalingsmetode, skal du blot klikke på knappen "videre til bekræftelse". Er faktura valgt som betalingsmetode, vil du modtage denne inden for et par dage til den oplyste e-mailadresse. Modtager man ikke en faktura inden for et par dage, beder vi om at man tjekker spamfilteret. Finder du heller ikke en faktura her, kontakt os da meget gerne på mailen kontakt@tikko.dk. Har man valgt EAN som betalingsmetode, vil der blive sendt en opkrævning til det oplyste EAN.

Der vil blive pålagt et faktureringsgebyr på kr. 75,-, per fakturering.

Hvordan kan jeg betale for mine billetter?

Du kan benytte følgende betalingsmuligheder, når du bestiller billetter:

Dankort, Visa, Visa Electron, Mastercard, Maestro, JCB eller MobilePay

Ønsker du at betalingen foregår via faktura eller EAN-nummer, skal du blot vælge fanen "Faktura til cvr-nr.", når du kommer til trin 2 i din bestilling. Vi gør opmærksom på at der vil blive pålagt et faktureringsgebyr på kr. 75,-, per fakturering.

Er det muligt at få børne-, studie-, eller pensionistrabat?

Det er ikke muligt at få hverken børne,- studie- eller pensionistrabat til de begivenheder, hvor Tikko er arrangør.

Jeg ønsker at refundere min billet - hvad gør jeg?

Billetter kan desværre ikke refunderes. I henhold til "Lov om visse forbrugeraftaler § 17 stk. 2 jf. § 9 stk. 2 nr. 2a" er køb af billetter ikke omfattet fortrydelsesretten.

Billetter refunderes dog i tilfælde af aflysning.

 

Jeg sidder i kørestol - hvordan køber jeg en kørestolsplads?

Har du behov for en kørestolsplads, bedes du kontakte os på kontakt@tikko.dk eller på telefon mandag til fredag mellem kl. 10:00 - 14:00.

I mailen må du meget gerne informere os om, hvilket foredrag du ønsker at deltage i. Så kan vi let og hurtigt hjælpe dig. 

Jeg har brug for at få en handicapledsager med til arrangementet. Skal jeg også købe en billet til min ledsager?

Ved behov for ledsager i tilfælde af handicap, skal du blot bestille det ønskede antal billetter til det pågældende arrangement. Med gyldigt ledsagerkort kommer ledsageren gratis med, til alle foredrag hvor Tikko er arrangør. Når du modtager bekræftelsen på din bestilling, vil du samtidig modtage et 6-cifret ordrenummer, som du bedes fremsende til kontakt@tikko.dk samt dokumentation af ledsagerkort, hvorefter vi vil refundere beløbet for billetten til ledsager.

Ønsker du at have en ledsager med til arrangementer, hvor Tikko ikke står som arrangør, kan Tikko ikke garantere, at dette er muligt. Det er arrangøren af arrangementet, der afgør om der er ledsagerordning til arrangementet. Men kontakt os gerne på kontakt@tikko.dk eller på telefon 88 77 57 70 for at høre om mulighederne.  

Jeg har et handicap, som udover kørestolsplads kræver et særligt hensyn - hvad gør jeg?

Har du et handicap, som skal tilgodeses på den ene eller anden måde, er du altid velkommen til at kontakte os på kontakt@tikko.dk

Det er en god idé, at henvende dig hurtigst muligt, og så vil vi gøre vores for at imødekomme dine ønsker.

Kan jeg afbestille min kursustilmelding?

Kurser hvor Tikko er arrangør:

Kursustilmeldinger kan afbestilles indtil seks uger før afholdelse uden omkostninger, mens afbestilling herefter medfører et frameldingsgebyr på 100 %. Afbestilling skal altid ske skriftligt til: kontakt@tikko.dk. Ved udeblivelse fra kurset opkræves uanset årsag det fulde kursusbeløb.
NB! Du kan dog til enhver tid og helt op til selve kursusdagen uden ekstra omkostninger overdrage din tilmelding til en kollega. Husk blot i den forbindelse at give os besked med navn og email på den nye deltager.

Kurser med anden arrangør end Tikko skal der rettes henvendelse direkte til arrangøren.

Hvordan behandles mine personlige oplysninger?

Tikko giver generelt ingen personlige data eller andre informationer indtastet på denne website videre til tredjemand. Tikko forbeholder sig dog ret til at videregive navn, telefonnummer og e-mail til eventarrangøren, hos hvem du har foretaget en billetbestilling. De personlige data indsamles med henblik på levering af billetter, samt for at yde vores arrangører den service, at de kan kontakte dig, eksempelvis hvis et arrangement bliver aflyst eller flyttet.

Arrangementet jeg ønsker at deltage i er gratis - behøver jeg en billet?

Hvis du vil garantere dig en plads til et gratis arrangement, skal du stadig bestille en billet, da der kan være begrænsninger på, hvor mange der kan deltage til eventet.


Tilmeld dig til nyhedsbrevet

Modtag et personligt nyhedsbrev med arrangementer som matcher dine interesser og i dit område

Tikko ApS - Flakhaven 1, 1. sal, 5000 Odense C | CVR: 36468696 - kontakt@tikko.dk              Arrangørlogin

Cookieindstillinger