Log på
Eller opret konto

Ofte stillede spørgsmål - Eventarrangør

Kontrol af billetter

Mine gæster

Oprettelse af arrangement

Betaling

Billetter

Andre spørgsmål

Hvordan opretter jeg et arrangement?

Når du har oprettet en bruger på Tikko.dk, kan du herefter trykke på “Opret arrangement”, hvor du vil blive bedt om at udfylde en række forskellige trin med relevant data.

Efter oprettelse af et arrangement får du din egen profil med adgang til statistik og overblik over salget af dine billetter såvel som økonomien i dit arrangement.

Er det gratis at oprette en event på Tikko?

Det er helt gratis for dig som arrangør at anvende Tikko. Det koster altså ikke penge at oprette en event eller sælge billetter.
Opretter du en begivenhed som koster penge, tager Tikko et gebyr pr. solgte billet, som pålægges prisen for hver billet. Standardgebyret er på DKK 20,- pr. billet.

Hvordan offentliggører jeg mit arrangement?

Efter du har oprettet og indsendt dit arrangement, vil vi hurtigst muligt gennemgå og godkende arrangementet. Dette vil typisk ske senest dagen efter.
Herefter vil dit arrangement være offentliggjort. Du kan selv markere "Aktiv"-feltet, så det er klart til at gå online. Afmarkerer du "Aktiv"-feltet igen, er dit arrangement ikke længere online. På den måde kan du selv styre, om arrangementet skal være online, selv efter vi har godkendt det. 

Hvorfor skal jeg vælge en kategori?

Når du opretter en event, vil du blive bedt om at vælge en kategori for dit arrangement, som indikerer, hvilken type dit arrangement er. Ved at tildele dit arrangement en kategori, er chancen for, at netop dit arrangement vil blive fundet af brugere, som søger en lignende event, større.

Kan jeg redigere i mit arrangement?

Du kan til enhver tid redigere i din event.
Husk at trykke “Gem arrangement” når du er færdig med at redigere.

Hvilke billettyper kan jeg oprette?

Du kan selv navngive dine billettyper med navn, pris og antal. 

Kan jeg oprette flere billettyper til det samme arrangement?

Ja, husk blot at være opmærksom på, at det samlede antal billetter ikke overstiger den samlede kapacitet i dit lokale/venue/lokalitet.

Kan jeg selv lave rabatkoder?

Du kan som arrangør ikke selv oprette rabatkoder. Får du brug for det, er du velkommen til at kontakte os, og så kan vi hjælpe dig med dette.

Hvordan kan jeg følge omsætningen og se hvor mange billetter, der er blevet solgt?

Når du logger ind på din Tikko-konto, vil der komme en liste over dine forskellige arrangementer under fanen “Mine arrangementer”. Ved at klikke på det enkelte arrangement vil du kunne se, hvor mange billetter der er blevet solgt, hvor mange billetter der er tilbage samt arrangementets omsætning.

Hvordan kontrollerer jeg billetter i døren?

Billetter kan tjekkes på to måder: 

1. Du kan fysisk kontrollere de billetter, dine gæster medbringer. Billetkøbers navn står anført på billetten. Som supplement kan du også printe en gæsteliste til dit arrangement, hvor du kan se ordrenummer, navn, et eventuelt tilkøb og hvor mange billetter vedkommende har købt. Du finder gæstelisten under det enkelte arrangement, og klikker derefter på “Gæsteliste” øverst på skærmen.

2.  Den anden mulighed er at gøre brug af den unikke QR-kode, som er på hver billet. I tilfælde af, at du ikke har en scanner, kan du nemt bruge en smartphone ved at hente appen “QR Code Reader by Scan", som er gratis.
Inden du scanner den første billet skal du scanne en loginkode. Disse loginkoder kan du hente via din Tikko-konto under det enkelte arrangement og derefter “QR loginark”. Ved at scanne en af disse loginkoder, registreres du som billetkontrollør. Når du er scannet ind, er du klar til at modtage dine gæster. Det anbefales, at du gør dette op til en halv time før modtagelse af dine gæster.

Hvornår modtager jeg pengene for mit arrangement?

Når begivenheden er afsluttet, sender du os blot en mail med oplysninger om, hvor mange billetter, der er solgt. Dette gøres for at undgå uoverensstemmelser om antal solgte billetter og det beløb, der skal overføres. Derefter vil billetindtægterne blive overført til den bankkonto, du har oplyst i forbindelse me oprettelsen af begivenheden. Alt afhængig af hvilken bank du har, vil pengene typisk være på din konto indenfor et par dage. Er du momsregistreret har vi dog brug for en faktura fra dig inden beløbet overføres.

Tikko opbevarer dine billetindtægter indtil din begivenhed er afsluttet, således at vi f.eks. har muligheden for at sende pengene retur til deltagerne, hvis arrangementet skulle blive aflyst eller ændre karakter. Således kan vi yde den bedste service for dine gæster.

Hvordan kan mine gæster betale for deres billet til mit arrangement?

Dine gæster kan gøre brug af følgende betalingsmåder:

Dankort, Visa, Visa Electron, Mastercard, Maestro, JCB og MobilePay

Hvordan inviterer jeg gæster til mit arrangement?

Du vil på Tikko.dk få din egen side for dit arrangement med en unik adresse. Du kan invitere folk til dit arrangement ved at indsætte linket i e-mails, på sociale medier, på posters, plakater, flyers eller hvor du ellers finder det relevant.

Hvor finder jeg min gæsteliste?

Som arrangør kan du løbende holde dig opdateret på, hvem der har købt billet til din begivenhed. Du skal blot klikke dig ind på den enkelte begivenhed og herefter på “Ordrer” eller “Gæsteliste”. Her får du en oversigt over navnene på dine købere, hvor mange billetter de har købt, og om de har foretaget et eventuelt tilkøb.
Gæstelisten er en PDF-fil og kan derfor også printes og bruges som supplement til billettjek af dine gæster i døren.

Hvordan sender jeg informationer til alle mine gæster?

Under det enkelte arrangement har du muligheden for at klikke på “Mailing liste”. Herefter får du både muligheden for at downloade listen med dine gæsters e-mailadresser, og du kan sende dem informationer om eventuelle ændringerne i dit arrangement.

Hvordan retter jeg mine personlige informationer?

Når du logger ind på din Tikko-konto, kommer du ind på “Min Konto”. Her kan du redigere dine personlige informationer ved at vælge “Rediger oplysninger” øverst på siden.

Hvor kan jeg finde mine kommende arrangementer?

Når du logger ind på din Tikko-konto kommer du ind på “Min Konto”. Her vil der fremgå en liste med alle dine kommende begivenheder, som er arrangeret efter afholdelsesdato.

Hvor kan jeg finde mine afsluttede arrangementer?

Under “Min konto” kan du scrolle ned i bunden af siden. Her kan du se dine udløbne arrangementer.

Hvordan aflyser jeg mit arrangement?

Ved aflysning er det først og fremmest vigtigt, at du giver dine gæster besked. Herefter skal du deaktivere dit arrangement. Når det er gjort, er det vigtigt, at du tager kontakt til os på kontakt@tikko.dk. Ved kontakt sikrer vi os at deaktiveringen er gået igennem, samt vi påbegynder tilbagebetaling af billetprisen (ekskl. billetgebyr) til dine gæster og andre praktiske gøremål.


Tilmeld dig til nyhedsbrevet

Modtag et personligt nyhedsbrev med arrangementer som matcher dine interesser og i dit område

 

Tikko ApS - Vestergade 63, 5000 Odense C | CVR: 36468696 - kontakt@tikko.dk